Opis zajęć

WOD – Workout Of the Day - trening dnia. Jest to podstawowa jednostka treningowa w CrossFicie i zarazem jedno z podstawowych pojęć.

 

Składa się z:

  • zbiórki pod tablicą oraz omówienia założeń treningu
  • rozgrzewki
  • nauki ruchów od najprostszych do najtrudniejszych
  • części głównej
  • uspokojenia ciała po wysiłku

 

Cała jednostka treningowa to trening mieszany, obejmujący ćwiczenia zarówno siłowe, funkcjonalne jak i wytrzymałościowe. Intensywność treningu jest dla każdego inna – każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości, potrzeb i kondycji. Przez cały trening, trener jest cały czas obecny, aby pomóc Ci w doborze obciążenia, skontrolować prawidłową technikę wykonywania ruchu oraz pokazać i poinstruować jak wykonać nowe dla Ciebie ćwiczenie. Dla osób o KAŻDYM poziomie zaawansowania.
 

Zobacz galerię zdjęć z jednych z zajęć w naszym boxie:

 

WOD Competition – to trening, którego nazwa pochodzi z angielskiego i oznacza „trening zawodniczy”. Zatem cechuje się wysoką intensywnością, wyłącznie dla osób średnio lub mocno zaawansowanych. Każdy trening składa się z takiej kombinacji ćwiczeń i ruchów funkcjonalnych, że w połączeniu z obciążeniem, daje bardzo solidny, intensywny trening.

 

Weightlifting – trening z techniki podnoszenia ciężarów. Jedną z podstaw CrossFitu jest dwubój olimpijski czyli dwa boje: rwanie i podrzut. Na tym treningu każde z tych ćwiczeń rozłożymy na czynniki pierwsze tak, aby jak najlepiej dopracować technikę ich wykonywania. Ponadto praca z odpowiednim ciężarem, czujne oko trenera i pełna koncentracja sprawią, że ten trening będzie bardzo efektywny! Ten trening trwa dłużej niż pozostałe bo aż 1,5 godziny. Nie jest wskazany dla osób początkujących, lecz średnio i mocno zaawansowanych.
 

Kettlebell – to trening z odważnikami Kettlebell. Wykonane są z żeliwa i przypominają kulę armatnią z rączką, nieraz też mówi się o nich „kulka”. Od wieków używa się ich do ćwiczeń siłowych i w CrossFicie również znalazły swoje miejsce. Na tych zajęciach nauczysz się poprawnej techniki przy zachowaniu średniej intensywności ćwiczeń. Zależnie od koncepcji trenera – zadania do wykonania będą różne. Ćwiczenia siłowe z KB połączone z ćwiczeniami funkcjonalnymi i wytrzymałościowymi CrossFitu na pewno sprawią, że ten trening minie Ci bardzo szybko! Dla osób o każdym stopniu zaawansowania.

 

Trening z FitOlką – to cały trening z użyciem przede wszystkim sztangi o małym obciążeniu (zazwyczaj jest to tylko gryf) oraz odważnika KETTLEBELL. Trening zupełnie inny od pozostałych, bo prowadzony w rytm muzyki. Składa się z podstawowych ćwiczeń, lecz wykonywanych w różnym tempie. Tutaj nie ma czasu na nudę, wszystko bardzo szybko się toczy. Intensywność treningu jest dość wysoka, ze względu na sporą ilość powtórzeń pomimo małego obciążenia. Dla osób o każdym stopniu zaawansowania.

 

Tabata + trening mięśni brzucha – trening intensywny, metaboliczny. Nastawiony na przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej, poprawę metabolizmu oraz oczywiście wzmocnienie i wyrzeźbienie całego ciała oraz głównie mięśni brzucha. Rozpoczyna się rozgrzewką, część główna składa się z ok. 4 rund tabat (8 x 20 sek), a później treningu mięśni core i brzucha. Kończymy krótkim stretchingiem i relaksacją. Jest to trening szybki, ciekawy i dość intensywny. Przeznaczony dla osób o każdym stopniu zaawansowania.